Formació en coeducació escoles bressol

A finals del mes d'octubre les dues escoles bressol municipals de Palau-solità i Plegamans van donar el tret de sortida al Projecte de Coeducació impulsat per les regidories d'Igualtat, Participació i Educació  de l'Ajuntament, amb la col.laboració de l'Asosociació Coeducacció. El projecte neix com un projecte pilot de formació i intervenció en coeducació a les escoles bressol de Palau, i té previst poder estendre's mica en mica al conjunt d'escoles del municipi. És doncs un projecte que aposta per  un model d'escoles coeducatives, motor i partíceps de la transformació social i educativa que estem vivint en els nostres dies, en la nostra societat.

Situar la mirada en la coeducació ens permet prendre consciència de com els models de gènere limiten i generen malestar a les criatures, en tant que s'interposen en un desenvolupament lliure de les seves identitats i dificulten una mirada oberta i receptiva vers a la diversitat de formes de ser, sentir, la diversitat de llocs de procedència o capacitats, etc.

Donat que el procès de socialització comença un  pic arribem a aquest món i les primeres etapes de vida són aquelles més sensibles, és clau que l'escola bressol tingui les eines necessàries, per vetllar per un desenvolupament lliure de les identitats de les criatures durant els temps que aquestes passen a l'escola.

La formació constarà de quatre sessions de treball amb cadascuna de les escoles paricipants i dues sessions de treball conjuntes on poden teixir ponts i aliances comuns a través de la coeducació. Els objectius que s'han marcat per aquest curs son els de formar i sensibilitzar al profesorat en materia de coeducació, oferir metodologies per a l'analisi i l'observació sistematitzada de la realitat del centre i dotar d'eines i recursos a les educadores per implementar la coeducació en el centre de forma trasversal i perenne.

El tret de sortida de la formació que es va dur a terme, va estar acompanyat per la Verònica Guix Ruiz i l'Aida Rivas i també va comptar amb la participació de l'Amparo Tomé, experta en coeducació, qui va donar la benvinguda a les educadores iels hi va parlar sobre la coeducació i el paper de les escoles bressol.

Categories:
PalauEdu16
PalauEdu16

1 comentari

Carnerero Montenegro, Carmen

El Projecte de Coeducació que impulseu des de Palau-solità i Plegamans és una molt bona iniciativa, especialment pel fet d'iniciar-lo a l'escola bressol. Us donem l’enhorabona i us convidem a que continueu compartint la vostra experiència coeducativa.

Endavant!