Les cooperatives escolars de Cerdanyola tanquen el curs lliurant els seus beneficis

Les sis cooperatives que han participat en el programa "Cultura Emprenedora a l'Escola", de les escoles Serraparera, Xarau i Carles Buïgas s'han trobat avui a l'Ateneu per fer el tancament del programa, juntament amb les persones representants de les entitats que cadascuna de les cooperatives han triat per donar-los part dels beneficis.

En l'acte hi han participat també l'alcalde de Cerdanyola, Carles Escolà; la regidora d'educació, Elvi Vila i el regidor d'empresa i promoció econòmica, Marc Costa. En les seves intervencions inicials, el regidor d'Empresa i Promoció Econòmica i la regidora d'educació han felicitat els nens i les nenes pel seu treball al llarg del curs.

Després, les cooperatives han fet el lliurament de la part dels beneficis corresponent a la responsabilitat social a les entitats del tercer sector que cadascuna de les cooperatives han triat. La Cooperativa La Cesca de l’Escola Serraparera ha escollit Can Bitxitos, entitat de protecció dels animals. El senyor Antonio Manzanares, en representació de l'entitat FADAM,  ha recollit el taló de la cooperativa Les manetes creatives, per a la investigació sobre el càncer infantil.  A l'escola Xarau,  la cooperativa Els 23 móns ha escollit l'entitat ADAC, de defensa dels animals. De fet, el senyor Sergi Juárez, representant d'aquesta entitat, havia recollit també el taló per a Can Bitxitos. La cooperativa Xarau Kids ha triat ajudar una entitat que ajuda una de les seves cooperativistes: l'associació Asperger-Catalunya, que ha estat representada per la senyora Núria Soto. Càritas Diocesana ha estat l'entitat que ha rebut l'aportació de la cooperativa Pandibuïgas, i ha estat representada pel senyor Vicente Niño. Finalment, el senyor Santi Morera, com a president de Creu Roja Cerdanyola-Ripollet ha rebut la donació de la cooperativa Artibuïgas.

En la segona part de l'acte, les juntes de les cooperatives, els i les mestres que han conduït el projecte i les direccions de les escoles participants han recollit, de mans de les autoritats, els diplomes que acrediten la participació de l'alumnat i de les escoles en el projecte.

Carles Escolà, alcalde de Cerdanyola, ha tancat l'acte posant en relleu la importància dels valors que implica el projecte de cultura emprenedora a l'escola: treballar junts, amb el bé comú com a objectiu, i sent responsables de les nostres actuacions.

Per al proper curs, està prevista la continuïtat del  programa "Cultura Emprenedora a l'Escola", que impulsen conjuntament la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament , amb la incorporació de l'escola Les Fontetes.

Podeu llegir la notícia completa a www.cerdanyola.info