El Masnou: Acte de lliurament del X Premi Conviure a Catalunya a l’Escola Ocata per la seva cooperativa Ándele, ándeleee

L’alumnat de cinquè de l’Escola Ocata ha estat reconeguda amb el X Premi Conviure a Catalunya, que atorga l’Associació d’Antics Diputats al Parlament, per la seva cooperativa Ándele, ándelee, projecte desenvolupat dintre del programa Cultura Emprenedora a l’Escola, promogut per la Diputació de Barcelona.

L’alumnat i el professorat, acompanyats d’autoritats municipals, van rebre el guardó al Parlament en un acte oficial.

Fragment del discurs que una de les alumnes va llegir al Parlament:

“Per a tots nosaltres l’emprenedoria va molt més enllà del fet de constituir una empresa. Emprenedoria és haver après actituds relatives per a la transformació de les nostres idees en projectes, tant vitals com professionals. L’emprenedoria ha aconseguit desenvolupar les nostres habilitats comunicatives, la responsabilitat, el treball en equip i l’autoconfiança. Totes aquestes competències s’han desenvolupat de manera transversal, amb valors democràtics i d’absoluta igualtat.

Les nostres decisions s’han pres sempre de manera consensuada, tots els membres han tingut el mateix pes en les resolucions. Els estatuts de l’empresa els hem fet nosaltres mateixos.

El fet de conviure dia a dia amb els companys i sentir i escoltar idees diferents, i sovint molt llunyanes a les pròpies, fa que la tolerància sigui una habilitat a treballar i a posar en pràctica.

Hem afavorit la solidaritat. El fet d’estar dins d’un grup que va a la recerca d’un mateix objectiu fa que ens hàgim d’ajudar entre nosaltres, que no hàgim de competir, que puguem treure el millor de nosaltres mateixos i veure la validesa de l’altre.

S’ha afavorit un diàleg real. S’ha hagut de respectar la paraula entre nosaltres, hem hagut de dialogar, ens hem hagut de moderar i gestionar. “