220 alumnes de 5è de primària presenten les seves cooperatives

El passat dilluns dia 2 de maig les cooperatives creades pels alumnes de 5è de primària, van organitzar la 2a trobada de cooperatives en el marc del Projecte Cultura emprenedora a les escoles, impulsat per la Diputació de Barcelona i amb el suport de la Regidoria d’educació de l’Ajuntament de Vic.

L’acte va ser presidit per Rafael Homet, Diputat delegat d’Educació, i l’Àlvar Solà, Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Vic. Homet, en la seva presentació, va encoratjar els i les joves emprenedores en aquest projecte, fent èmfasi en l’oportunitat que tenen els alumnes per tal de conèixer i posar en pràctica l’estructura i funcionament que suposa formar part d’una entitat, en tan que cada membre assumeix un rol que cal desenvolupar amb responsabilitat per al bon funcionament de la cooperativa.

Al seu torn, Solà, va felicitar als nois i noies per la feina feta durant la primera part del projecte en què alumnes i professorat han seguit tots els passos necessaris, des de la creació de la cooperativa (elecció dels membres de la junta, redacció i registre d’estatuts, creació de comissions de treball i celebració d’assemblees de socis), l’elecció dels productes que es vendran el dia de mercat i gestió dels tràmits (elaboració de prototips de productes, estudi de mercat, aportació de capital econòmic per poder comprar el material necessari per elaborar els productes, disseny d’un logotip i material de difusió, videoconferències per a la coordinació amb l’entitat que promou el projecte, creació i gestió d’un blog), fins a la venda dels productes al mercat setmanal de Vic (sol·licitud de parada al mercat setmanal, elecció d’entitat o ong a la que destinaran el 10% dels beneficis).

Durant la primera part de l’acte, les 9 cooperatives que durant aquest curs han estat constituïdes a la nostra ciutat, van presentar la seva experiència i el procés que han seguit a l’hora de crear una cooperativa i, durant la segona part, els nens i nenes coneixeran els productes que els seus companys cooperativistes vendran el dia de mercat.

A la segona part, les cooperatives van muntar taules per exposar els productes que vendran al mercat setmanal de dimarts els dies 24 de maig (Salarich Vic i  Salarich Pro de l’escola Dr. Joaquim Salarich, Material 100% i Un Tic del Col·legi Sagrat Cor) i 31 de maig (Yabadumba, Lapits i Spoom del Col·legi Pare Coll – Fedac Vic, i Coopcraft i Dismo del Col·legi Escorial).

Pel que fa a la continuïtat del projecte, de cara al curs 2016/17 es preveu la incorporació de l’Escola Santa Caterina de Siena.

CuEmE