Santa Perpètua de Mogoda: Jornada participativa en la presentació de la diagnosi, per al Projecte Educatiu de Ciutat (PEC)

Amb la benvinguda de l'Alcaldessa, la Sra. Isabel Garcia, i la intervenció del Diputat delegat d'Educació de la Diputació de Barcelona, Sr. Rafael Homet, s'inicià la JORNADA PARTICIPATIVA de presentació de la diagnosi, per al Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), de Santa Perpètua de Mogoda. L'acte tingué lloc el passat dissabte 12 de març, en el Centre Cívic EL VAPOR.

De la intervenció de l'Alcaldessa destacar l'aposta decidida de l'Ajuntament per la participació, per tal de definir les polítiques educatives locals i per la construcció d'un model de ciutat, on l'educació és clau. Per la seva part, el Diputat delegat va destacar la bona feina que està fent l'ajuntament en aquest procés, la importància de posar l'educació en l'agenda política i la voluntat de seguir donant suport al projecte, per part de la Diputació.

A la Jornada hi van assistir més de 50 persones d'un ampli ventall d'àmbits:

• EDUCATIUS:
    • membres d'equips directius de centres de tots els nivells educatius
    • professorat
    • educadors i educadores
  • ASSOCIATIU:
    • AMPA
    • entitats de lleure
    • entitats esportives
  • SALUT
  • EMPRESARIAL

• CIUTADÀ -a títol individual

La Jornada va començar amb una presentació sobre Què és un Projecte Educatiu i, a continuació, es van presentar les principals conclusions de la diagnosi inicial del PEC de Santa Perpètua.

Tot seguit s'iniciaren els tallers participatius, organitzats de tal manera que tots els assistents de la Jornada van passar pels 4 grups de treball:

• escolar
  • fora escola
  • formació d'adults / transició escola treball
  • la ciutat educa (coresponsabilitat educativa)

La cloenda de l'acte va anar a càrrec del Regidor d'Educació, Sr. Antonio Egea, que va destacar la importància del procés participatiu que ara s'inicia, a partir del buidatge i l'anàlisi de les aportacions fetes per les persones assistents durant la Jornada, de les que, properament, es farà un retorn a totes les persones que formin part del Grup Impulsor.

Aquesta segona fase del procés culminarà amb el I FÒRUM EDUCATIU LOCAL, on es consensuaran i validaran, per part de l'Ajuntament i el Grup Impulsor, les línies d'actuació del proper any.

La jornada i el procés es pot anar seguint a twitter amb el següent hashtag: #SpmEduca