Les cooperatives del programa ‘Cultura emprenedora a l’escola’ d'Igualada visiten IG-Nova

Un any més, es duu a terme a Igualada el projecte ‘Cultura emprenedora a l’Escola’, impulsat per la Diputació de Barcelona, i que té com a objectiu promoure i fomentar la cultura emprenedora en el cicle superior de l’educació primària, per desenvolupar valors, hàbits i capacitats claus vinculades a l’emprenedoria. El projecte es desenvolupa enguany a 46 municipis de Barcelona i promou el treball conjunt entre els ens locals i els centres educatius. En total, engloba més de 3.893 alumnes i està prevista la creació de 170 cooperatives escolars. Enguany a Igualada hi participen alumnes de 5è de primària de les escoles Maristes, Escolàpies, Acadèmia Igualada, l’Emili Vallès i col·legi Monalco.

Fa uns dies, els equips directius de les cooperatives Món D’Art i 1000 Somnis dels Maristes, Eicoo i Eipe de les Escolàpies, Coopaiwai i Hipergrup de l’acadèmia Igualada, GuaiEmi i Tot Mans de l’Emili Vallès i Art Pins i el Món dels Avets del col·legi Monalco, van visitar les instal·lacions d’IG-Nova. Durant la visita van reunir-se amb la responsable d’empresa, Raquel Garcia, amb qui van intercanviar impressions sobre el procés que havien seguit fins al moment per a la constitució de la cooperativa, l’elecció de l’equip directiu, el nom, així com el producte que elaboraran. També van presentar els estatuts i l’acta de constitució.

Igualment, els membres de la cooperativa varen fer una visita al tècnic d’assessorament empresarial de l’Ajuntament d’Igualada, en Jordi Albareda, amb qui van comentar diferents aspectes sobre l’elecció del producte, la viabilitat, la venda, l’estudi de mercat...

Ara, les cooperatives es troben en ple procés d’elecció i producció dels productes, la venda dels quals es realitzarà durant el mes de maig en un mercat al centre de la ciutat.

Aquest és el cinquè any de desenvolupament del projecte a la ciutat, en el marc del programa ‘Cultura emprenedora a l’escola’ impulsat per la Diputació de Barcelona i coordinat, a nivell local, pels departaments d’Ensenyament i de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada. El projecte compta amb el suport tècnic de Valnalón, entitat que es dedica a la promoció de l’emprenedoria a l’escola, i que té una notable trajectòria a nivell de l’Estat espanyol.

CuEmE