MANLLEU: l’Ajuntament engega el procés, per dotar-se d’un Projecte Educatiu de Ciutat

MANLLEU

L’Ajuntament engega el procés, per dotar-se d’un Projecte Educatiu de Ciutat
Dissabte 30 de gener. Museu del Ter. Manlleu

Amb la benvinguda de l’alcalde de Manlleu, Sr. Àlex Garrido, i amb l’assistència dels 5 alcaldes que ha tingut el municipi, des de la restauració dels ajuntaments democràtics, i de prop d’un centenar ciutadanes i ciutadans, es va iniciar la sessió participativa de presentació del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC).

Un Projecte Educatiu de Ciutat és un instrument estratègic i participatiu que tenen al seu abast els governs locals per fer possible i operatiu el concepte de Ciutat Educadora i permetre al conjunt de la ciutadania i a l’administració participar en la definició de les polítiques educatives locals, que contribueixen a la construcció d’un model de ciutat.

La Gerència de Serveis d’Educació de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona ofereix suport tècnic als municipis de la província de Barcelona, per a la creació i desenvolupament de projectes educatius de poble o ciutat. Aquest suport s’articula a partir de les següents línies de treball:

1. elaboració de la diagnosi
  2. presentació a la ciutadania
  3. formació del grup impulsor
  4. procés participatiu
  5. celebració del I Fòrum i validació de propostes

Un cop feta la benvinguda, es va fer una presentació sobre Ciutat Educadora i PEC i, a continuació, es van donar a conèixer les principals conclusions derivades de la Diagnosi del PEC de Manlleu.

Durant la jornada es van desenvolupar tallers en 4 àmbits.

1. Escolar
  2. Fora escola
  3. Formació de persones adultes / transició escola treball
  4. La ciutat educa -coresponsabilitat educativa

Aquests tallers faciliten tenir un primer coneixement de la valoració que en fa la ciutadania dels diversos àmbits educatius, quins agents considera que serien necessaris per al projecte i unes primeres propostes de treball, abans d’iniciar el procés participatiu que permetrà elaborar el mapa de recursos educatius i el mapa de visions ciutadanes.

Van  cloure la jornada l’Alcalde, Sr. Àlex Garrido i la Regidora de Promoció Social i Personal, Dolors Collell.

*     *     *