Les cooperatives de l'escola Lola Anglada de Martorell es consciencien mediambientalment amb el taller Kids&Energy d'OTEM2000

Una cinquantena d’alumnes de 5è de Primària de l’escola Lola Anglada han participat aquest dimarts al matí en el taller Kids&Energy. Aquest és un projecte d’educació ambiental de l’empresa OTEM2000, que s’ha emmarcat dins el programa Cultura Emprenedora a l’Escola del departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament.

Durant l’hora que ha durat el taller, els alumnes han descobert dos aparells dissenyats i promoguts per OTEM2000: una llosa solar –que recull energia procedent del sol-, i una llosa cinètica, que aprofita el moviment que s’hi genera en trepitjar-la per crear energia. Eva Carmona, responsable de projectes de sensibilització de l’empresa, explica que “els nens i nenes han gaudit moltíssim i no han parat de fer-nos preguntes. Entenem que és vital implicar-los en la problemàtica ambiental i en les seves solucions”.

Educació ambiental als més petits
El kids&Energy és un projecte d’educació ambiental que desenvolupa des de fa dos anys l’empresa martorellenca OTEM2000, la primera start-up que ofereix tecnologies i solucions innovadores per a la generació d’energia verda a ciutats, indústries i infraestructures. Coincidint amb el Dia Mundial de l’Educació Ambiental, es visiten escoles perquè “entenem que, de manera paral·lela als nostres projectes, hem d’inculcar la problemàtica ambiental i treballar pel desenvolupament sostenible a escoles i instituts, per educar els més petits i implicar-los, ja que hem detectat que hi ha moltes carències en aquest sentit”, explica Carmona.

Empresa nascuda al Viver
L’activitat s’ha emmarcat dins el programa Cultura Emprenedora a l’Escola, que promou el departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell i l'empresa OTEM2000, com a padrins de les cooperatives de l'escola Lola Anglada han volgut oferir als seus fillols aquest taller coincidint amb el Dia Mundial de l’Educació Ambiental. De fet, OTEM2000 és una de les empreses que va néixer al Viver del Molí Fariner, i que posteriorment ha treballat als Països Baixos. Alguns dels seus projectes més destacats són les lloses i mòduls Urban Solarfloor –que generen energia a partir del sol- i l’Hybrid Energyfloor, una llosa urbana híbrida que obté energia tant a partir del sol com del pas dels vianants i dels vehicles sobre seu.