Bon inici de curs al CuEmE de Viladecans

Aquest curs 2015-16 ja són quatre les escoles de Viladecans que han iniciat Cultura Emprenedora a l'Escola, un programa educatiu innovador que dura tot el curs i que pretèn apropar els nens i nenes de 5è de primària els valors i les actituds emprenedores mitjançant la creació cooperatives escolars.

L’escola El Garrofer ha iniciat per primera vegada el CuEmE el curs d'enguany, i ja ha anat incorporant en el seu dia a dia algunes paraules i conceptes com iniciativa personal, responsabilitat, treball en equip, pressa de decisions per consens, etc. Les altres tres escoles, MontserratinaCan Palmer i Enxaneta, ja són veteranes i tenen l’experiència de dos cursos anteriors portant a terme tot el procés.

Tallers de constitució de cooperatives i imatge corporativa

Les quatre escoles que formen part del projecte Cultura Emprenedora a l'Escola de Viladecans han pogut gaudir al llarg del mes d'octubre dels tallers de constitució de cooperatives. Companys del Centre de Promoció Econòmica i Serveis a les Empreses Can Calderon han anat a cadascuna de les escoles per explicar el procediment per donar d'alta una cooperativa i quina documentació hi va associada: acta de constitució, estatuts, fitxa de soci, aportació capital social, sol·licitud de CIF, llicència municipal de venda, instàncies, etc.

De la mateixa manera, al llarg de mes de desembre es portaran a terme els tallers de creació de logos i imatge corporativa. Amb la idea d'incorporar el màxim d'agents implicats en el projecte i oferir una bona qualitat de les activitats, estudiants de l'Institut Josep Mestres i Busquets i la il·lustradora Sandra Villa, col·laboren per ajudar als cooperativistes a dissenyar la seva imatge corporativa. Per Viladecans és important obrir l'aula a la ciutat per afavorir el contacte de l'alumnat amb altres agents i enfortir el sentiment de pertinença a la comunitat. Les set cooperatives de Viladecans aprendran què és un logo, la seva funcionalitat, com pot comunicar i transmetre, així com els seus principis fonamentals. Per acabar el taller realitzat una llarga sessió pràctica per treballar amb les formes, els colors i les textures. Ara toca que els propis cooperativistes valorin quin logotip és el més adient.