Comença el seminari de formació per als mestres de la XESVIC

Ahir es va iniciar la 6a edició del seminari de formació dels mestres de la Xarxa d’Escoles per al Sostenibilitat de Vic (XESVIC) amb una sessió celebrada a l’escola de Sentfores, en la qual hi van participar 28 mestres de diferents escoles de la Xarxa.

Enguany el tema que es treballarà al llarg de 6 sessions repartides durant tot el curs és els ‘Horts escolars‘, la seva utilització i gestió com a eina educativa de primer ordre. Per fer-ho es compta amb la col·laboració del grup de recerca CODI de la UVIC que és qui impartirà la docència. En concret ahir va anar a càrrec de l’Arnau Amat, el qual ve presentar diferents models de treball de l’hort a partir d’experiències pràctiques i que permetin un desenvolupament transversal d’aquest espai, incloent la gestió pròpiament dita, el treball curricular, la participació de la comunitat educativa i la seva relació amb l’entorn proper. També cada centre va explicar la seva experiència de l’horta i van poder conèixer el de l’escola Sentfores.

El seminari és un espai de participació i formació, organitzat per l’Ajuntament de Vic en col·laboració amb les escoles i dirigit als mestres de les diferents centres educatius que formen part de la XESVIC, amb l’objectiu de donar eines i recursos per desenvolupar els projectes de medi ambient de cada centre.

En aquest seminari hi participen mestres de les escoles Andersen, Sentfores, Dr Salarich, Guillem de Montrodon, Sínia, Centre, Sta Caterina, Sant Miquel, Escorial, Pare Coll i Sagrat Cor, tant d’infantil com primària o secundària.

Podeu trobar més informació sobre el seminari a http://programamediambient.vic.cat/formacio/

Categories:
X-PEC General