A Badalona, el mercat és el divendres!

Quatre cooperatives d’uns cent nois i noies de 5è de les escoles Alexandre Galí i Llorens Artigas posaran les seves parades de productes elaborats per ells mateixos, el divendres, 8 de maig, als Encants de Montigalà. Les cooperatives Petits Galinventors (5è A) i Els Bons Artesans (5è B) de l’escola Alexandre Galí i Coopekids BDN (5è A) i Nenscooperboom (5è B) de l’escola Llorens Artigas han treballat al llarg del curs en el projecte “Cultura emprenedora a l’escola”.Fins ara cada cooperativa ha aprovat els seus estatuts, ha creat la junta directiva, ha demanat la seva inclusió en el registre municipal de cooperatives escolars i ha presentat la sol·licitud del permís per posar una parada en els encants. En una primera fase han fet un taller sobre el món de l’empresa i el de les cooperatives, amb l’Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO). Posteriorment han realitzat un taller sobre Responsabilitat social empresarial, ja que han de destinar una part dels seus possibles beneficis a una ONG. En aquest camp els han ajudat la Fundació Salut Alta i l’Associació la Mussara. Per altra banda, han treballat la seva imatge corporativa i creat un logo amb la col·laboració dels alumnes de l’Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo. Finalment, han fet un taller sobre finançament i banca ètica a càrrec d’un responsable de Triodos Bank. Les quatre cooperatives han comptat, també, amb el suport de la cooperativa M5idees que ha ajudat als estudiants en l’estudi de mercat i en la determinació dels productes a elaborar i vendre.

El projecte “Cultura emprenedora a l’escola” està promogut per la Diputació de Barcelona i neix a partir de l’experiència que desenvolupa la Ciudad Industrial del Valle del Nalón, SAO (Valnalón). A Badalona compta amb el suport de les àrees d’Educació, Esports i Joventut i de Promoció Econòmica, Comerç, Consum i Turisme i de l’Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació de l’Ajuntament.

Cada cooperativa ha creat els seus propis materials de difusió i també s'ha creat un cartell unitari del projecte.

Etiquetes:
CuEmE