Les cooperatives escolars de Martorell participants en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” venen els seus productes al mercat

La passada setmana les cinc cooperatives escolars de Martorell creades en el marc del projecte "Cultura emprenedora a l'escola" promogut per la Diputació de Barcelona i gestionat per l'Ajuntament a través de les regidories de Promoció Econòmica i d’Ensenyament, han posat a la venda els seus productes el dia de Sant Jordi i durant la Fira de Primavera de Martorell respectivament. L’alcalde de Martorell, Salvador Esteve i diferents regidors i personalitats del municipi han visitat aquests dies les parades dels petits emprenedors martorellencs.

Durant els mesos d'abril a juny, les cooperatives escolars formades en el marc del projecte "Cultura emprenedora a l'escola" que promou la Diputació de Barcelona, surten als mercats municipals per exposar i vendre els productes que han elaborat al llarg del curs. És un dels moments més emocionants del projecte, en què els nois i les noies de cicle superior de Primària de les escoles participants surten als carrers dels seus pobles i ciutats per exposar els seus productes i per rebre el reconeixement i afecte del seu municipi i del seu ajuntament.

Els alumnes de 5è de primària de l'Escola Mercè Rodoreda van exposar dijous passat, dia de Sant Jordi, els seus productes a la Plaça de les Cultures donant a conèixer les seves cooperatives “Art Coop”, “123 MR Express” i “Evo-Eco” a tots aquells que s'aturaven a les parades.

Per la seva banda, els alumnes de 5è de primària de l’escola José Echegaray van participar aquest cap de setmana a la Fira de l’Artesania de Pont a Pont de la Fira de primavera de Martorell, amb dues parades per vendre els productes de les seves cooperatives, “Petits Detalls” i “Imacrea”.

La majoria dels productes han estat elaborats amb materials reciclats, des de clauers, guardioles o punts de llibre, fins a diferents objectes de bijuteria, decoració, entre d'altres.

Les cooperatives escolars culminen el seu projecte

Els alumnes, conjuntament amb el professorat, van iniciar aquesta activitat el passat mes d’octubre i, des d’aleshores, durant tot el curs els alumnes han preparat tots els elements que fan possible la creació d’una empresa cooperativa: la idea empresarial, el repartiment de papers i feines, la imatge de la cooperativa, l’elaboració dels productes i els passos administratius necessaris, com  obtenir el número d’identificació fiscal, NIF, necessari per crear l’empresa cooperativa. A partir d'ara, gestionaran també el seu tancament, faran la devolució del capital inicial que van demanar i donaran part dels beneficis a una entitat sense ànim de lucre.

Gràcies a aquest projecte els alumnes han incorporat a la seva formació aspectes clau per al seu futur com és la iniciativa personal (esperit emprenedor), la creativitat, aprendre a aprendre, el treball en grup, el lideratge, el tractament de la informació i competència digital, la concreció d’objectius, la presa de decisions i assumpció de risc, coneixement i la interacció amb el món físic, la planificació i el desenvolupament o l’avaluació.

Tot aquest treball en equip realitzat tant pels alumnes com per l’equip docent i tècnic del projecte ha culminat aquests dies amb la venda dels productes als diferents mercats. Les jornades de venda van ser un gran èxit, i al final de les jornades infants i pares han valorat molt positivament el projecte.

Els alumnes estaven molt ben organitzats i van demostrar la seva habilitat en aspectes com l’atenció al públic i les tècniques de venda. Durant la venda, la Policia Local els va demanar els permisos i llicències d’ocupació de la via pública, que els alumnes van tramitar mesos abans.

Finalment els resta decidir quina activitat faran amb els beneficis, una vegada retornats els diners que cada nen va aportar per les despeses inicials, l’objectiu és fer una activitat de lleure tot el grup, que costejaran amb els diners guanyats i destinar també una part dels seus beneficis a una ONG, encara per determinar.

CuEmE