Les cooperatives del programa ‘Cultura emprenedora a l’escola’ visiten l’ajuntament d’Igualada

Les cooperatives ‘Maristes work’ i ‘De tot i més’ (Maristes Igualada), Emprescola i Unilàpies (Escolàpies Igualada), Inside the school i Cadium (Acadèmia Igualada) i Vallès Art i Som Així (Emili Vallès) han visitat aquests dies l’Ajuntament d’Igualada, on van ser rebudes pel seu alcalde, el sr. Marc Castells. Es tracta de vuit cooperatives creades pels alumnes del curs de 5è de primària, en el marc del programa ‘Cultura emprenedora a l’escola’ impulsat per la Diputació de Barcelona i coordinat, a nivell local, pels departaments d’Ensenyament i Universitats i de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada.

Els responsables de dites cooperatives van exposar a la sala de plens el procés que havien seguit fins al moment per a la constitució de la cooperativa, l’elecció del nom i de l’equip directiu, així com el producte que han decidit elaborat i que posaran a la venda més endavant. Els cooperativistes van respondre a les preguntes de l’alcalde, que va interessar-se per l’activitat de les cooperatives.

Amb aquesta visita a l’ajuntament, els membres de la cooperativa han sol·licitat a l’alcalde el permís per a la ubicació de les parades del mercat on vendran el seus productes, que serà el dissabte 16 de maig a la plaça de l’Ajuntament d’Igualada, on les cooperatives instal·laran un punt de venda dels productes que han elaborat durant aquest temps.

La metodologia del programa ‘Cultura emprenedora a l’escola’ consisteix en la simulació de la creació, gestió i organització  de cooperatives a l'aula per a alumnes de cinquè de primària. En el procés, els alumnes  desenvolupen capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal que reforça l'adquisició de competències bàsiques, a la vegada que es treballa la connexió entre l'escola i el món del treball. Per a fer-ho, es compta amb l’assessorament de Valnalón, entitat que es dedica a la promoció de l’emprenedoria a l’escola, i que té una notable trajectòria a nivell de l’Estat espanyol.

Aquest és el quart any de desenvolupament del projecte. Així, durant aquest curs hi participen un total 3.800 alumnes de 45 municipis de Barcelona, i s’han creat unes 150 cooperatives. A la ciutat d’Igualada, les escoles Maristes (per quart any), Escolàpies (per tercer any), l’Acadèmia Igualada (per segon any) i l’Emili Vallès (per primer cop) participen del projecte.

Etiquetes:
CuEmE