Es constitueix el Consell d'Infants de Cerdanyola del Vallès

Cerdanyola del Vallès ja té el seu Consell d’Infants. Coincidint amb el Dia Internacional de la Infància, la sala de plens de l’Ajuntament va acollir dijous passat la constitució oficial d’a quest òrgan integrat per nens i nenes de 5è i 6è de les escoles de la ciutat escollits d’entre els infants del cicle superior dels seus centres.

Vídeo de la constitució del Consell d'Infants

El Consell d’Infants és una eina de participació dels nens i nenes en la vida de la ciutat: es reuneixen per parlar, per presentar propostes i donar opinions i vigilen que es respectin els seus drets.

El Consell, que funcionarà com a òrgan assessor de l’alcaldia, es reunirà periòdicament i treballarà les propostes que sorgeixin del propi consell així com els encàrrecs que els pugui fer el govern municipal. De fet, després de la constitució formal del Consell, els membres ja van sortir amb un encàrrec per part de l’alcaldessa, Carme Carmona: lliurar als Reis Mags una carta de desigs per a Cerdanyola quan visitin la ciutat durant la Cavalcada i treballar propostes sobre els parcs infantils, com haurien de ser i quins aspectes s’han de millorar.

Els consellers i les conselleres es van mostrar molt il·lusionats de poder formar part del projecte i van fer les primeres aportacions com a representants de les seves escoles, com ara arreglar les voreres, posar més vigilància als passos de vianants davant les escoles, organitzar més activitats per als infants de 8 a 12 anys i baixar els preus de serveis, com el de l'Escola de Música, perquè hi pugui accedir tothom qui ho vulgui.

La consellera de l’Escola Serraperera, Vanesa Calderón, qualifica com a “molt bona idea” que els nens i nenes participin amb les seves idees per millorar la ciutat perquè veuen les coses des del seu punt de vista. Per a la consellera de l'Escola Municipal La Sínia, Noelia Garcés, és molt important ajudar en el que sigui per a millorar la ciutat, independentment de l’edat que es tingui.

Per tal de recollir les propostes dels nens i nenes de la ciutat, a cada centre hi haurà una bústia del Consell. La implicació dels tutors i tutores de totes les classes del centre és imprescindible per dinamitzar i canalitzar les propostes. Igualment, el Consell disposarà d’un espai web on es podrà seguir la seva activitat.