Els primers 45 alumnes d'FP dual a SEAT

Els primers 45 alumnes d'FP dual a SEAT treballaran a l'empresa a partir del juliol amb contracte indefinit

Més de 900 candidats s'han inscrit per optar a una de les 60 places del centre el curs que ve

Els 45 alumnes que aquest divendres al matí han recollit el títol en la graduació celebrada al centre de SEAT a Martorell (Baix Llobregat) han firmat, pocs minuts després, un contracte indefinit per treballar en un dels centres de la companyia a Catalunya a partir de dimarts que ve, 1 de juliol. Són la primera promoció de la Formació Professional Dual de SEAT i són conscients, davant aquesta possibilitat de treballar de forma immediata, que són "uns afortunats". Així ho ha destacat un dels alumnes d'aquesta promoció, Marc Pérez, de 23 anys. Pérez ha recordat que es va inscriure a la FP Dual de SEAT fa tres anys en constatar els efectes que estava produint la crisi i davant "l'oportunitat d'aconseguir una feina fixa en una empresa important".

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha participat en l'acte de graduació i ha remarcat que "l'atur juvenil és la nostra màxima obsessió". El president del comitè executiu de SEAT, Jürgen Stackmann, ha subratllat que un de les missions de l'empresa és "participar activament en l'educació dels joves i en la creació de treball". El president del consell administratiu, Francisco Javier García Sanz, ha afegit que la formació és un "punt clau" per continuar sent "líders en la indústria i conquerint mercats".

La consellera celebra que "s'ha demostrat" que la FP Dual és "viable" a Catalunya

Rigau ha celebrat que "s'ha demostrat" que la FP Dual és "viable" a Catalunya i ha recordat que al principi es va apuntar que aquesta modalitat, inspirada en sistemes de països com Alemanya, "requeria una realitat" determinada. "Cadascú té la seva realitat. Els principis que inspiren la modalitat són els importants i, si es detecten, es troba l'estratègia per aplicar-los", ha afirmat la consellera d'Ensenyament. Enguany s'ha graduat la primera promoció de FP Dual a Catalunya, amb mig miler d'estudiants, i la xifra d'alumnes ha anat en augment.

Més hores de formació i classes d'anglès i alemany

El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Josef Schelchshorn, ha destacat que l'objectiu de la FP Dual a SEAT va ser clar des de l'inici: "Que els nostres joves estiguessin tan ben qualificats que després de finalitzar la seva formació a l'Escola d'Aprenents poguessin començar a ple rendiment des del primer dia". "L'objectiu, l'hem aconseguit amb escreix gràcies a l'acord dels sindicats i del comitè dels centres de SEAT, amb els quals mantenim unes relacions modernes i exemplars per a la indústria del país", ha afegit.

Schelchshorn ha afirmat que han adaptat el sistema alemany de formació a les necessitats de la companyia, amb un "recepta relativament senzilla, però eficaç", que ha consistit a augmentar un 57% el volum d'hores respecte al sistema fins aleshores vigent i combinar a parts iguals teoria i pràctica tant a l'escola com a l'empresa". A més, ha destacat la formació en idiomes, ja que els alumnes reben classes d'anglès i alemany, i el reconeixement del títol tant a Catalunya com a Alemanya.

La Vanguardia, 28/06/2014

Observatori FP, Orientació