Dia de mercat de les cooperatives escolars de l'Hospitalet

La plaça de Pius XII va acollir divendres 23 de maig el Mercat de cooperatives escolars, que han muntat alumnes de cinquè i de sisè de primària de les escoles Pompeu Fabra, Milagros Consarnau i Bernat Desclot, del barri de Santa Eulàlia. Els escolars posen a la venda els productes que han elaborat ells mateixos, en el marc del programa Cultura emprenedora a l’escola de la Diputació de Barcelona.

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, i el diputat adjunt d’Educació de la Diputació de Barcelona, Gerard Ardanuy, així com els tinents d’alcalde de Serveis a les Persones, Lluís Esteve, i de Promoció Econòmica i Ocupació, José M. García Mompel, han visitat avui el mercat per veure en directe els resultats del treball realitzat durant el curs.

Núria Marín ha destacat la importància de la emprenedoria com “un dels motors per a la creació de llocs de treball i per al creixement econòmic.  L’objectiu és ensenyar els infants i joves a tenir un esperit emprenedor, tenir iniciativa, confiança en un mateix, capacitat de lideratge, voluntat de superació i de sacrifici, i passió per allò que es fa”.

En aquesta experiència hi participen un total de 125 alumnes de les classes de 5è A i 5è B dels centres Milagros Consarnau i Pompeu Fabra, i la classe de 6è de l’Escola Bernat Desclot. En total, s’han creat cinc cooperatives escolars: Supermilagros i Pluja d’idees, de l’Escola Milagros Consarnau; Zapel i Santa Eulàlia, de l’Escola Pompeu  Fabra, i Cooperax, de l’Escola  Bernat Desclot.

Els alumnes, conjuntament amb el professorat, van iniciar aquesta activitat el passat mes d’octubre i, des d’aleshores, han preparat tots els elements que fan possible la creació d’una cooperativa: la idea empresarial, el repartiment de papers i feines, la imatge de la cooperativa, l’elaboració dels productes i els passos administratius necessaris, com  obtenir el numero d’identificació fiscal, NIF.  La Guàrdia Urbana de la ciutat va comprovar en persona,que totes les cooperatives havien demanat a l'Ajuntament els permisos de venda al carrer.

Les cooperatives també han decidit ja  a quina entitat o ONG,donaran una part dels beneficis dels guanys obtinguts, per posar en pràctica la idea de responsabilitat social empresarial: Creu Roja, Mans Unides i  una ONG d'apadrinament de Kènia.

Ara és el moment de fer balanç i proposar noves activitats per al curs vinent.

Etiquetes:
CuEmE