Els alumnes de l’escola José Echegaray de Martorell sol·liciten el NIF de les seves cooperatives

Els alumnes de 5è A i B de Primària de l'escola José Echegaray han visitat el Centre de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell per sol·licitar el NIF de les seves cooperatives “1001 Creacions” i “Pro Eco”.

La cinquentena d'estudiants, de 10 i 11 anys, que formen part de les dues cooperatives han fet un pas més en el projecte Cultura Emprenedora que acabarà amb la venta dels productes que han dissenyat durant la Fira de Primavera.

Visita al viver d'empreses Molí Empresa · Centre de Promoció Econòmica

Els nens i nenes han visitat les instal·lacions del centre amb la cap del departament Carme Moles, i l’empresa OTEM2000, emprenedors del viver d’empreses Molí Empresa ha realitzat una sessió d’emprenedoria on han explicat als alumnes el seu projecte i la seva experiència com a emprenedors.

Durant la visita els representants de les cooperatives “1001 Creacions” i “Pro Eco” han tramitat la sol·licitud del NIF per a les seves cooperatives amb la tècnica d’empresa i suport a l’emprenedoria Sandra Alarcón. Els alumnes abans de demanar el NIF han hagut de preparar tota la documentació relativa a la petició i han creat els estatuts, l'acta de constitució i han omplert una sol·licitud adaptada amb què aconsegueixen el carnet que valida la seva cooperativa.

Un projecte complert, segons les mestres

Tamara Herrero, professora de l’escola explica que "és un projecte molt complert perquè els alumnes treballen totes les competències bàsiques. Parlen, conversen, escriuen, fan estadística i desenvolupen altres aspectes com ara el treball en equip i la cohesió de grup. És un projecte que des de l'Echegaray n'hem estat pioners i que recomanem a la resta d'escoles de Martorell s'hi adhereixin en el proper curs".

Els representants legals escollits en votació pels mateixos companys han signat la constitució de les dues cooperatives i el proper pas serà definir els productes que han d'elaborar per posar a la venda. Montse Molina, professora de l'Escola José Echegaray reconeix que "per als nens suposa una gran motivació i un repte conèixer tots aquests processos. Inicialment era una projecte desconegut, incert i estàvem a l'expectativa, però l'estem disfrutant".

Els beneficis es destinaran a una ONG

Els alumnes estan cercant una entitat social, fundació o ONG a la que donaran una part dels beneficis que obtindran, cosa que afegeix al projecte la presa de consciència i la responsabilitat social de l'empresa. La tècnica de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, Carme Moles diu que "el projecte ha estat molt ben acollit per a l'escola, per als estudiants i les seves famílies perquè han entès perfectament els valors que vol transmetre".

Entrevista final

La visita ha finalitzat amb una entrevista amb els representants de les cooperatives realitzada pel periodista Quim Miró, del gabinet de premsa de l’Ajuntament, on els nens i nenes han explicat les seves experiències fins ara.