La Xarxa PEC, atenta a l'Aprenentatge Servei

A la 14a trobada de la Xarxa PEC, celebrada divendres a Sant Boi de Llobregat, el diputat adjunt d'Educació, Gerard Ardanuy, va insistir en el rol de punt d'encontre d'aquesta iniciativa, que lidera la Diputació, i que aplega 60 municipis barcelonins. En aquesta darrera sessió es van posar en comú diverses accions d'Aprenentatge Servei i es va analitzar com aquestes experiències poden contribuir al desenvolupament dels Projectes Educatius de Ciutat.

Així doncs, al llarg de tot el matí, es van donar a conèixer a les Oficines Tècniques del PEC i als agents educatius dels municipis membres diverses propostes educatives de caràcter participatiu (experiències d'Aprenentatge Servei, ApS) que puguin articular i integrar els PEC. A la presentació de la jornada, on el diputat Ardanuy estava acompanyat del segon tinent d'alcalde d'Educació i Civisme de Sant Boi, Luis Pérez, es va remarcar que la Xarxa PEC és un  molt bon exemple d'integració del capital social de la ciutat i d'unificació dels esforços institucionals, que contribueix a dinamitzar el territori i ampliar les oportunitats educatives.

Entre altres intervencions de la jornada, destaquen la ponència 'ApS, una metodologia idònia per a un Projecte Educatiu de Ciutat', a càrrec de Roser Batlle, membre del Centre Promotor de l'Aprenentatge-Servei de Catalunya, així com el col·loqui 'Experiències municipals d'ApS en el marc dels PE', que va donar veu als municipis de l'Hospitalet de Llobregat, Igualada, Montcada i Reixac, Pineda de Mar i Sant Boi de Llobregat.

La Xarxa de Projectes educatius de Poble o Ciutat és una agrupació de municipis constituïda el 2004, promoguda per l'Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació, que té com a objectiu compartir espais comuns de reflexió, formació i intercanvi d'experiències entorn als Projectes educatius de poble o Ciutat. Dels 60 municipis membres, 47 ja tenen PEC.