Gener 2017

Primera jornada presencial del debat "Ara és demà"

Als espais del Cosmocaixa.

Primera jornada presencial
“Els pilars i l’arquitectura del sistema educatiu”

S'hi abordaran els temes de les ponències "Els pilars del sistema educatiu" i "L'arquitectura del sistema educatiu" des d’una perspectiva internacional, d'una banda, i des de l’experiència de centres educatius d’arreu del territori que desenvolupen iniciatives innovadores, d’una altra.

divendres

6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Aprenentatge Servei

A la Sala Teatre del CCCB

Més informació i inscipcions

Debat educatiu per plantejar:

• Com es concreta l’aprenentatge servei en els centres educatius i les entitats socials?
  • Quines estratègies d’impuls i extensió s’estan desenvolupant en el nostre país?
  • Per què l’aprenentatge servei és un model replicable i d’èxit en diferents àmbits i etapes educatives?
  • Quins factors ho fan possible?
  • Quines bones pràctiques són les més inspiradores i què podem aprendre d’elles?
  • Quins reptes plantegen?
  • Quins criteris són claus per la seva avaluació?
dimarts
Gener 2017

Com crear entorns d’aprenentatge motivadors?

a l'auditori del MACBA

Debat educatiu amb  Kirsti Lonka,  professora de psicologia de l'educació de la Universitat d'Hèlsinki (Finlàndia), de l'Optentia Research Focus Area de sud Àfrica i de la Universitat Nacional de Ciència i Tecnologia de Taiwan.

• Quins són els buits i tensions entre les pràctiques quotidianes de l’alumnat i l’escola?
  • Com poden l’escola i les pràctiques docents connectar millor amb les necessitats dels adolescents?
  • Quins espais generen dinàmiques mentals i virtuals orientades a l’aprenentatge?

Més informació i inscripcions

Novembre 2016

Barcelona: Dia internacional de la ciutat educadora

Lloc: Recinte Modernista de l’antic Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Sala Pau Gil

Innovació educativa, territori i equitat.

Un cop més la ciutat com a context pedagògic ens convoca a professionals de l’educació, tècnics i tècniques municipals, AMPA, entitats i responsables polítics a debatre al voltant de la seva potencialitat.

Setembre 2016

Debats d'educació amb Charles Leadbeater :The Problem Solvers

A l'Auditori del MACBA.

The Problem Solvers: d'ensenyar a seguir instruccions a preparar els alumnes per a identificar i resoldre problemes

Conferència en anglès amb traducció simultània al catalá.
La conferència també podrà seguir-se en directe des-de la pàgina web de Debats d'Educació i per Twitter

Més informació i inscripcions

Setembre 2016

XXIV Fòrum Local d'Educació: Innovació, escola i municipis

Lloc: Auditori del CaixaFòrum Centre Social i Cultural de l'Obra Social
Adreça: Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8

L'objecte d'aquest Fòrum és conèixer de primera mà en què consisteixen els projectes d'innovació educativa, quins reptes comporta l'extensió d'aquest model al conjunt del sistema, i quines podrien ser les possibilitats d'intervenció dels ens locals en el marc de les polítiques educatives locals, assegurant una educació de qualitat per a tothom com una prioritat.

Programa i inscripcions

dijous
Juliol 2016

Conferència Internacional: "Ciutats Orientadores: millorant conjuntament els serveis d'orientació"

Al Recinte de l'Escola Industrial
Data: 7 de juliol de 2016
Hora: De 9:00 a 14:00 hores
Lloc: Sala d'Actes de l'edifici El Vagó, 3a planta
Places: 110

Aquesta Conferència Internacional té per objectiu compartir els resultats obtinguts al llarg del projecte Guiding Cities - Ciutats Orientadores. En concret, es presentarà el model de ciutat orientadora i el conjunt d'eines d'anàlisi, seguiment i benchmarking per a la millora de la qualitat, la innovació i l'accés als serveis d'orientació en contextos locals. Es comptarà també amb el testimoniatge dels socis europeus i de representants locals que han participat en les activitats del projecte

Programa i inscripcions

Juliol 2016

III Jornada Internacional Diferencias de Aprendizaje

Cuando las diferencias de aprendizaje no se detectan de forma temprana y eficaz se pueden transformar en dificultades de aprendizaje

Les III Jornades Internacionals de Project Difference estan dedicades a la prevenció educativa mitjançant el cribatge universal d'alumnes a les escoles i a les intervencions personalitzades que es puguin dur a terme, a posteriori, gràcias a sistemes d'avaluació, diagnòstic i seguiment desenvolupats i comprovats a Catalunya i a l'estranger.

Accediu a més informació

dilluns
Juny 2016

Segregació educativa i desigualtat als municipis

Jornada sobre Municipis 2016

Hora: de 9 a 13:30 hores.

Lloc: sala d'actes de l'Ateneu Barcelonès.

Organitza: Fundació Ernest Lluch

mai 2016

Visita didàctica al Palau Güell i Taller de construcció de tub d'orgue

Data: Dissabte, 28 de maig

• De 9 a 11.30 h professors d’Educació Primària.
  • De 10 a 13.00 h professors d’ESO.

Inscripcions: Al telèfon 934725775, o al correu electrònic servei.educatiu@palauguell.cat

Places limitades (Tan sols es podrà inscriure un docent en representació de cada centre.)