mai 2018

Constitució de la Xarxa d'Escoles Bressol Municipals

En el marc del 28è Fòrum Local d’Educació, es constituirà la Xarxa d'Escoles Bressol Municipals, per posar en valor la contribució del món local a l'educació de la primera infància, i continuar avançant en el suport a la sostenibilitat i la millora d'aquests centres educatius.

La Diputació vol aplegar en aquesta xarxa totes les escoles bressol municipals de la demarcació, que corresponen a 235 municipis.

mai 2018

XXVIII Fòrum local d'educació. El valor de l’educació 0-3

A l'Auditori del Conservatori Superior de Música del Liceu.

Inscripció

L’educació de 0 a 3 anys és una etapa clau per la seva importància en el desenvolupament neurològic i socioafectiu de les persones i també perquè educar en aquestes edats afavoreix la detecció i modificació de les situacions de risc social o de desigualtat.

dissabte
Gener 2017

Primera jornada presencial del debat "Ara és demà"

Als espais del Cosmocaixa.

Primera jornada presencial
“Els pilars i l’arquitectura del sistema educatiu”

S'hi abordaran els temes de les ponències "Els pilars del sistema educatiu" i "L'arquitectura del sistema educatiu" des d’una perspectiva internacional, d'una banda, i des de l’experiència de centres educatius d’arreu del territori que desenvolupen iniciatives innovadores, d’una altra.

6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Aprenentatge Servei

A la Sala Teatre del CCCB

Més informació i inscipcions

Debat educatiu per plantejar:

• Com es concreta l’aprenentatge servei en els centres educatius i les entitats socials?
  • Quines estratègies d’impuls i extensió s’estan desenvolupant en el nostre país?
  • Per què l’aprenentatge servei és un model replicable i d’èxit en diferents àmbits i etapes educatives?
  • Quins factors ho fan possible?
  • Quines bones pràctiques són les més inspiradores i què podem aprendre d’elles?
  • Quins reptes plantegen?
  • Quins criteris són claus per la seva avaluació?
dimarts
Gener 2017

Com crear entorns d’aprenentatge motivadors?

a l'auditori del MACBA

Debat educatiu amb  Kirsti Lonka,  professora de psicologia de l'educació de la Universitat d'Hèlsinki (Finlàndia), de l'Optentia Research Focus Area de sud Àfrica i de la Universitat Nacional de Ciència i Tecnologia de Taiwan.

• Quins són els buits i tensions entre les pràctiques quotidianes de l’alumnat i l’escola?
  • Com poden l’escola i les pràctiques docents connectar millor amb les necessitats dels adolescents?
  • Quins espais generen dinàmiques mentals i virtuals orientades a l’aprenentatge?

Més informació i inscripcions

Novembre 2016

Barcelona: Dia internacional de la ciutat educadora

Lloc: Recinte Modernista de l’antic Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Sala Pau Gil

Innovació educativa, territori i equitat.

Un cop més la ciutat com a context pedagògic ens convoca a professionals de l’educació, tècnics i tècniques municipals, AMPA, entitats i responsables polítics a debatre al voltant de la seva potencialitat.

Setembre 2016

Debats d'educació amb Charles Leadbeater :The Problem Solvers

A l'Auditori del MACBA.

The Problem Solvers: d'ensenyar a seguir instruccions a preparar els alumnes per a identificar i resoldre problemes

Conferència en anglès amb traducció simultània al catalá.
La conferència també podrà seguir-se en directe des-de la pàgina web de Debats d'Educació i per Twitter

Més informació i inscripcions

Setembre 2016

XXIV Fòrum Local d'Educació: Innovació, escola i municipis

Lloc: Auditori del CaixaFòrum Centre Social i Cultural de l'Obra Social
Adreça: Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8

L'objecte d'aquest Fòrum és conèixer de primera mà en què consisteixen els projectes d'innovació educativa, quins reptes comporta l'extensió d'aquest model al conjunt del sistema, i quines podrien ser les possibilitats d'intervenció dels ens locals en el marc de les polítiques educatives locals, assegurant una educació de qualitat per a tothom com una prioritat.

Programa i inscripcions

dijous
Juliol 2016

Conferència Internacional: "Ciutats Orientadores: millorant conjuntament els serveis d'orientació"

Al Recinte de l'Escola Industrial
Data: 7 de juliol de 2016
Hora: De 9:00 a 14:00 hores
Lloc: Sala d'Actes de l'edifici El Vagó, 3a planta
Places: 110

Aquesta Conferència Internacional té per objectiu compartir els resultats obtinguts al llarg del projecte Guiding Cities - Ciutats Orientadores. En concret, es presentarà el model de ciutat orientadora i el conjunt d'eines d'anàlisi, seguiment i benchmarking per a la millora de la qualitat, la innovació i l'accés als serveis d'orientació en contextos locals. Es comptarà també amb el testimoniatge dels socis europeus i de representants locals que han participat en les activitats del projecte

Programa i inscripcions

dissabte
Juliol 2016

III Jornada Internacional Diferencias de Aprendizaje

Cuando las diferencias de aprendizaje no se detectan de forma temprana y eficaz se pueden transformar en dificultades de aprendizaje

Les III Jornades Internacionals de Project Difference estan dedicades a la prevenció educativa mitjançant el cribatge universal d'alumnes a les escoles i a les intervencions personalitzades que es puguin dur a terme, a posteriori, gràcias a sistemes d'avaluació, diagnòstic i seguiment desenvolupats i comprovats a Catalunya i a l'estranger.

Accediu a més informació