Per a qui interessi

Hola,

per a qui estigui interessat/da i tingui una estoneta, volia compartir un parell de coses. D'una banda, un article publicat a lamalla.cat sobre la influència de les expectatives de cada alumne en la determinació de l'èxit escolar.

D'altra banda, un vídeo publicat a Redes, centrat en el procés d'innovació disruptiva pel qual està passant l'educació i que canviarà la manera d'aprendre a les aules. El vídeo porta per títol "Aprender mejor de forma diferente".

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Educació

2 comentaris

Colomer, Josep

 

Eduard Punset entrevista Curtis Johnson
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Article sobre L'Avaluació General de Diagnòstic

Molt interessant el concepte d'innovació disruptiva.

Quan ho explica Curtis Johnson, sembla clar que els avenços de la humanitat han anat d'aquesta manera i que aquest concepte pot servir, tant per explicar la història de la ciència i la tecnologia com la de l'educació. A més, aquest model explicatiu pot ajudar a situar el moment d'innovació educativa en el que ens trobem.

            Quant a l'anàlisi que fa, dona per a un bon debat...

  •  El sector educativo depende de los entresijos políticos más que cualquier otra empresa o cualquier otra industria, sin duda. Las escuelas tienen mucha presión para conseguir recursos para funcionar, ¡pero ése no es el quid de la cuestión! Lo más importante es que el modelo vigente en el sector educativo está casi completamente desvinculado de la realidad del siglo XXI
  •  ¡El conocimiento es ubicuo!¡Pueden entrar en Google para buscar una respuesta y llegar a ella mucho más rápido que nadie en esta sala! ¡Hasta un chaval de 9 ó 10 años puede hacerlo! Es cierto que tal vez no tengan el criterio para saber cuáles son las cosas que merece la pena buscar, ni la sabiduría para valorar lo que encuentran, pero es evidente que pueden acceder al conocimiento; no tenemos que dárselo.
  • Mirando el modelo de aula dominante, uno podría pensar que todos los alumnos aprenden las mismas cosas de la misma manera, el mismo día, en el mismo lugar y al mismo ritmo.
    Hay quien lo describe como un autobús que va por la carretera hacia el instituto, y que está programado para detenerse únicamente en ciertos lugares, en paradas durante un tiempo concreto. Si alguien va en el autobús, mira por la ventana, ve algo interesante y pregunta si puede bajar a mirarlo, la respuesta es: «¡NO! Tenemos que ir hacia la siguiente parada, porque así está programado». No es un sistema muy flexible, la única forma de hacerle frente es mediante la personalización radical.
    ¿Y es posible hacerlo? ¡Desde luego!

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    Pel que fa a l'article, http://www.lamalla.cat/politica/article?id=473815, també hi ha informacions interessants, entre altres, la següent:

  • Pel que fa a centres de la mateixa comunitat la variable s'estableix entre el 9% en competència matemàtica i el 17% en competència lingüística, però és molt superior la variació que es produeix dins dels propis centres (entre el 83% i el 91% ), que per al secretari d'Estat implica la necessitat de major autonomia als centres que no tenen les mateixes necessitats i són els que millor coneixen els seus alumnes.
Rovira Comellas, Montserrat

Gràcies per a compartir aquesta sapiència que, tot i ser una obvietat, encara contiuem en plena involució!

MONTSE