Mercat de Cooperatives a Cerdanyola: un cop més, un gran èxit!

El nou emplaçament, a Les Fontetes, ha permés més espai perquè els infants muntessin aquest matí les seves parades i venguessin els productes que han fet durant el curs.La zona de jocs del passeig de les Acàcies, a Les Fontetes, ha aplegat aquest matí molta activitat generada per la presència de les Cooperatives Escolars de diverses escoles de la ciutat. L'objectiu dels infants era vendre els productes que han elaborat al llarg del curs en el marc del projecte "Cultura Emprenedora a l'Escola". El mercat és el moment culminant del projecte, amb la la venda al públic dels productes realitzats al llarg del curs. No debades la producció i la venda són dos passos més en un treball transversal, que té com a objectiu principal el treball dels valors cooperatius: democràcia, responsabilitat, equitat i reconeixement de l'altre.

Infants, pares i mares i passavolants han gaudit del matí i han pogut veure i comprar, si ho han volgut, les produccions escolars. L'espai ha estat una de les novetats destacades de la nova localització. Però també la presència de carpes de les oenegés i entitats que rebran els beneficis de la tasca dels menuts i menudes, un cop es quadrin els comptes. A més, s'han pogut visibilitzar els tallers de producció a lloc, muntats per cadascuna de les cooperatives.

L'alcalde, Carles Escolà, acompanyat de la regidora d'Educació, Elvi Vila, i de Promoció Econòmica i Empresa, Contxi Haro, han visitat les parades de les cooperatives escoltant atentament les explicacions dels infants.

Tampoc han faltat a la cita anual els agents de la Policia Local i els Mossos d'Esquadra, en patrulla de proximitat, que han demanat a les cooperatives la documentació per poder exercicir la seva activitat. Els papers estaven en regla i han pogut seguir amb normalitat la seva activitat.

Part dels beneficis que s'han obtingut de la venda dels objectes es destinaran a accions solidàries a través de donacions a entitats de Cerdanyola o l’entorn: Rebost Solidari, Creu Roja, Càritas,  Aspadi i Proactiva Open Arms. Les entitats, que han estat triades per l'alumnat, van disposar d'un espai al costat del mercat per divulgar les seves activitats.

Aquest curs s'han constituït 7 cooperatives: Emprekids i Serrajunts, de l'Escola Serraparera; Xarau Kids i Xarau Revolution, de l'Escola Xarau, Cinquè Art i Buigart, de l'Escola Carles Buïgas, i Cooplefont, de l'Escola Les Fontetes.

El projecte Cultura Emprenedora a l'Escola està promogut per la Diputació de Barcelona i impulsat pels serveis de Promoció Econòmica i Empresa i Educació de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

CuEmE