TORELLÓ: inicia el procés de Projecte Educatiu de Ciutat (PEC)

La sala d’actes de La Cooperativa, va acollir, el passat dimecres, la presentació de l'inici del procés del Projecte Educatiu de Torelló.

Aquesta iniciativa va sorgir d’una proposta de la Xarxa de Debat Educatiu i l’Ajuntament que, en el ple del 22 de desembre, amb l'aprovació per unanimitat de tots els grups, va comprometre’s a donar-hi impuls.

L’acte va comptar amb la participació de Jordi Collet, sociòleg i professor de la Universitat de Vic, que va fer una presentació amb el títol Projecte Educatiu de Torelló o com educar en temps de crisi.

En el decurs de l’acte, al que van assistir més de vuitanta persones, la major part de les quals en representació d'entitats, és va animar als assistents a participar activament en el fòrum, que tindrà lloc el proper dissabte 28 de febrer, al matí, a la sala d’actes de La Cooperativa

LAjuntament de Torelló ha posat en marxa un procés participatiu, per dotar-se d’un Projecte Educatiu de Ciutat (PEC). La proposta va sorgir de la Xarxa de Debat Educatiu, que enguany compleix 10 anys.

El Projecte Educatiu de Ciutat ha d’esdevenir una eina per ajudar a la millora de l’èxit educatiu de les persones i ha de permetre fer una mirada educativa més amplia del municipi, veient els diferents recursos que hi ha i, també, detectar les necessitats, tot proposant possibles línies d'actuació, per donar-hi una resposta consensuada entre l’administració i la ciutadania.

Torelló, com a municipi, que forma part de l’Associació Internacional de les Ciutats Educadores (AICE), defensa els valors proposats a la Carta de Ciutats Educadores i en un dels punts recollits en aquesta diu que: La ciutat educadora ha d’exercitar i desenvolupar aquesta funció de manera paral·lela a les tradicionals (econòmica, social, política i de prestació de serveis), amb una atenció especial a la formació, la promoció i el desenvolupament de tots els seus habitants. Atendrà sobretot els infants i joves, però amb voluntat decidida d’incorporació de persones de totes les edats a la formació al llarg de la vida.

Etiquetes:
PEC, Xarxa PEC