Les cooperatives escolars de Martorell culminen el seu projecte a la II Fira de Pont a Pont

El passat cap de setmana, les dues cooperatives de l'escola José Echegaray de Martorell, creades en el marc del projecte "Cultura emprenedora a l'escola" promogut per la Diputació de Barcelona i gestionat per l'Ajuntament a través de les regidories de Promoció Econòmica i d’Ensenyament, han posat a la venda els seus productes a la Fira de Primavera de Martorell. El president de la Diputació i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, el diputat de Promoció Econòmica i Ocupació, Joan Roca, i diferents regidors del municipi han visitat la parada d'aquests petits emprenedors.

Milers de persones van passar entre dissabte i diumenge per la II Fira de Pont a Pont, on les cooperatives "1001 Creacions" i "Pro Eco", creades per alumnes de l'escola Echegaray, disposaven d'un espai per vendre els seus productes, en el marc d'una mostra amb un ampli ventall d'oferta comercial, cultural i lúdica.

"1001 Creacions" i "Pro Eco" culminen el seu projecte

Els alumnes de l’escola Echegaray han treballat durant tot el curs els diferents passos a seguir per crear una cooperativa amb tot el procés que comporta: constitució de la cooperativa, elecció del producte, disseny imatge corporativa, difusió i comunicació, creació de falca de ràdio, entrevistes a ràdio i a televisió, sol·licitud d’un crèdit a una banca ètica, la producció, la venda final en una fira local i l’aportació de part dels beneficis a projectes d’interès social. Gràcies a aquest projecte els alumnes han incorporat a la seva formació aspectes clau per al seu futur com és la iniciativa personal (esperit emprenedor), la creativitat, aprendre a aprendre, el treball en grup, el lideratge, el tractament de la informació i competència digital, la concreció d’objectius, la presa de decisions i assumpció de risc, coneixement i la interacció amb el món físic, la planificació i el desenvolupament o l’avaluació.

Tot aquest treball en equip realitzat tant pels alumnes com per l’equip docent i tècnic del projecte va culminar el cap de setmana passat amb la venda dels productes a la Fira de Primavera de Martorell. La jornada de venda va ser un gran èxit, i al final de la jornada tant infants com els pares, van valorar molt positivament el projecte: els nens es van implicar moltíssim i explicaven a casa el que feien amb molta il·lusió, cosa que ha provocat molt coneixement i participació de les famílies.

Els nens van distribuir-se els treballs de la venda: mentre uns eren els que atenien al públic, feien la venda un altre ho posava a la bossa, el seu company cobrava i tornava el canvi. Altres membres de l’equip repartien informació als vianants sobre els productes a la venda i sobre el projecte de cultura emprenedora.

Finalment els resta decidir quina activitat faran amb els beneficis, una vegada retornats els diners que cada nen va aportar per les despeses inicials, l’objectiu es fer una activitat de lleure tot el grup, que costejaran amb els diners guanyats i destinar també una part dels seus beneficis a una ONG, en concret a Càritas. Aquesta entitat social els hi va realitzar una xerrada explicativa donant una nova visió solidaria als alumnes dels seus guanys.

Enllaços relacionats

www.moliempresa.cat