Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives?

Públic al qual s'adreça: 
Comunitat educativa
dimecres
25
10:00h
mai 2016

Podem aprofitar les vacances d’estiu per millorar els aprenentatges de l’alumnat i, especialment, de l’alumnat més vulnerable? Serveixen els programes d’estiu? Quines són les característiques que ha de tenir un programa d’estiu que afavoreixi els aprenentatges? Aporta alguna cosa si combinen aprenentatges formals amb lleure? Què pot aportar cada actor de la comunitat educativa? Com connectem la comunitat educativa i els aprenentatges amb el que es fa dins l’escola durant l’any i el que es fa fora escola a l’estiu? Tots els col·lectius se’n beneficien igual? Com dotem de més oportunitats educatives als col·lectius més vulnerables durant l’estiu? 

Hi intervindran:

- Miquel Àngel Alegre, doctor en Sociologia i analista d’Ivàlua. Presentarà l’article de revisió d’evidències: Serveixen els programes d’estiu per millorar els aprenentatges i resultats educatius de l’alumnat? i exemples de programes d’aprenentatge d’estiu d’altres països.

- Mireia Civís, doctora en pedagogia i professora de Blanquerna - Universitat Ramon Llull. 

- Miquel Àngel Essomba, comissionat d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona.

- Paco Estellés, coordinador de la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCAT) de la Taula del Tercer Sector Social, vocal de la FEDAIA i responsable de les Plataformes d'Educació Social de Salesians.

Modera: Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill

Organitzat: Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill

Accés lliure i gratuït.

Inscripció prèvia.

El debat es podrà seguir en directe per streaming, i també via Twitter amb el hashtag #EduEvidències

1
Grups de treball:
CV - Redacció