Com està la professió docent a Europa?

dijous
Desembre 2015
Data de finalització: dijous, 10/12/2015 - 20:00

Quines són les mesures que els països europeus estan engegant per millorar la qualitat de la formació inicial i permanent del professorat? Quin és l’impacte del desequilibri de gènere entre els docents (baix nombre de professors del sexe masculí)? Quins són els models més exitosos de formació del professorat a Europa? Per encarar les demandes que la societat realitza a diari a l'escola, el professorat treballa en les millors condicions? L'avaluació actual contribueix a incentivar les bones pràctiques d’innovació pedagògica del professorat? En un context d'ajustaments pressupostaris, les polítiques públiques tenen prou en compte el desenvolupament professional de mestres i professorat?

Hi intervindran:

Peter Birch, coordinador de política educativa i anàlisi de sistemes de la Comissió Europea.

Enric Prats, professor de Pedagogia Internacional de la Universitat de Barcelona i coordinador del Perspectives Internacionals d’Educació sobre el TALIS 2013 (Enquesta Internacional sobre Ensenyament i Aprenentatge de l’OCDE).

Miquel Martínez, catedràtic de Teoria de l'Educació de la Universitat de Barcelona i coordinador del Programa de Millora i Innovació de la Formació de Mestres (MIF) promogut pel Consell Interuniversitari de Catalunya.

Accés lliure i gratuït

Organitza: Fundació Jaume Bofill