Formació en educació

Formació adreçada al personal municipal de les Escoles Bressol Municipals

Ja és oberta la inscripció als següents cursos específicament dissenyats per a Escoles Bressol Municipals :

1. Com ser educadora d'escola bressol? Competències, rols i emocions en joc

  •        Dates del curs: 3,4,5 i 6 juliol de 2017
  •        Horari: 9:30 h a 14:00 h
  •        Data límit d'inscripció: 19 juny
  •        Lloc: Aula S7. Edifici 25. Recinte de l'Escola Industrial. Barcelona
  •        Places: 25
  •        Més informació i butlleta d'inscripció: enllaç 

2. Relació i treball amb les famílies a l'escola bressol

  •        Dates del curs: 10,11,12,13 juliol de 2017
  •        Horari: 9:00 h a 14:00 h
  •        Data límit d'inscripció: 26 juny
  •        Lloc: Aula 2B. Edifici del Vagó. Recinte de l'Escola Industrial. Barcelona
  •        Places: 25
  •        Més informació i butlleta d'inscripció: enllaç 

3. Infants amb necessitats educatives especials: detecció i actuació a l'escola bressol municipal

  •        Dates del curs: 5,6,7,8 setembre de 2017
  •        Horari: 9:00 h a 14:00 h
  •        Data límit d'inscripció: 18 juliol
  •        Lloc: Aula S7. Edifici 25. Recinte de l'Escola Industrial. Barcelona
  •        Places: 25
  •        Més informació i butlleta d'inscripció: enllaç 


IMPORTANT:
Les places són limitades i es prioritzarà una persona per ajuntament. La inscripció es farà per ordre d'arribada i es tancarà quan s'arribi al màxim d'inscrits.

Per a qualsevol qüestió no dubteu a contactar amb:
David Arró: o.pe.educacio@diba.cat       Tel. 934 022 188

Escoles municipals de persones adultes: metodologies pedagògiques per a joves amb conductes disruptives

Ja és oberta la inscripció al curs

  • Dates: 27 juny, 4 i 11 juliol de 2017.
  • Destinataris: Equips directius i docents d'escoles municipals de persones adultes.
  • Docent: Josep Miquel Arroyo, professor d'educació d'adults.

Per trobar més informació i la butlleta d'inscripció féu clic aquí.

Important:

Les places són limitades i la inscripció es farà per ordre d'arribada.

Per a qualsevol qüestió no dubteu a contactar amb:

David Arró: o.pe.educacio@diba.cat       Tel. 934 022 188

Valoracions qualitatives de participants a accions formatives (VIII). Primers auxilis per a mestres i educadores d'escoles bressol municipals.

Valoracions qualitatives de participants d'algunes accions formatives sobre el que pensen que podran aplicar al seu lloc de treball i sobre aquells elements que els han cridat més l'atenció. 

Accés a més valoracions d'accions formatives en educació.

Primers auxilis per a mestres i educadores d'escoles bressol municipals.

Marta Garcia, mestra de l'Escola Bressol Municipal Talaia de Vallirana

Què penses que podràs aplicar al teu lloc de treball?

El que considero que podré aplicar és que, en el cas d'emergència, ja sigui caiguda, cop, etc... podré saber en tot moment el que podré fer, ja que

Per un abordatge integral de les transicions educatives

El curs Acompanyament, transicions i èxit educatiu, que ha acollit a professionals de deu ens locals, ha reforçat una idea de treball que promou l'abordatge integral d'aquests processos, i que identifica la necessitat de que els ajuntaments es dotin d'eines que els permetin optimitzar els seus recursos per tal de realitzar un òptim acompanyament a les transicions educatives al seu territori.

La finalitat d'aquest curs ha estat analitzar els recursos, programes i/o serveis socioeducatius implicats en l'articulació de les transicions en el territori i les seves relacions.

Accés a notícia original 

Valoracions qualitatives de participants a accions formatives (VII). Acompanyament, transicions i èxit educatiu.

Valoracions qualitatives de participants d'algunes accions formatives sobre el que pensen que podran aplicar al seu lloc de treball i sobre aquells elements que els han cridat més l'atenció. 

Accés a més valoracions d'accions formatives en educació.

Acompanyament, transicions i èxit educatiu.

Carme Camprubí, agent socioeducatiu de la Regidoria d'Ensenyament de l'Ajuntament de Torelló.

Què penses que podràs aplicar al teu lloc de treball?

L'objectiu principal pel qual em vaig decidir realitzar el curs d'Acompanyament, transicions i èxit educatiu era poder donar resposta a l'objectiu del Projecte educatiu de Torelló: Millora de l'èxit educatiu.

Al llarg del curs se'ns ha visibilitzat la importància de treballar l'acompanyament durant les diferents transicions  (de P2 a P3, de 6è de primària a 1r d'ESO) per tal de

285 directores d'escoles bressol municipals, formades per la Diputació de Barcelona

Ahir va tenir lloc la cloenda de la darrera edició, context en què el coordinador de l'Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació, Josep González Cambray, va posar en valor la tasca d'aquestes professionals per l'impacte que té en les persones i alhora va remarcar la importància de posar en pràctica la formació rebuda.

Entre 2009 i 2016, en les 11 edicions del Programa de Formació de Direcció d'Escoles Bressol de la Diputació de Barcelona, s'han format 285 directores de 315 escoles bressol municipals de gestió directa. 

Accediu a la notícia original

Entrevista a l'educ@diba: "Les EMM poden respondre a les necessitats i aspiracions d’educació al llarg de la vida de la ciutadania"

Educ@diba entrevista a Montse Anguera i Joan Fargas, professora i director de l'Escola municipal de música de Mataró, i docents del curs Eines i estratègies per a la millora de la gestió de les EMM...: oferta, clima del centre i organització, per reflexionar sobre el futur de les EMM davant les noves necessitats socials i davant la necessitat de respondre als reptes de formació al llarg de la vida. 

Des del vostre punt de vista, quin és el principal paper que ha de tenir una EMM en un territori?

Montse Anguera: En tant que servei públic, les escoles municipals de música han de

Dimensions clau de la política educativa local: Formació per a regidors i regidores d’educació

Una acció formativa específica per a regidors i regidores d'educació de la província de Barcelona treballarà els diferents reptes de l'educació local, la participació dels ens locals en el desenvolupament del Servei d'Educació de Catalunya, l'èxit educatiu i la reducció de l'abandonament escolar prematur.

El curs tindrà lloc els dies  6, 13, 19 i 27 d'abril de 2016 a Barcelona. Inscripció oberta.

Les dades bàsiques del curs són:

  • Dates:  6, 13, 19 i 27 d'abril de 2016
  • Horari:  16-20h
  • Lloc: Edifici del Vagó. Recinte Escola Industrial. c/Urgell, 187. Barcelona

El continguts generals i el professorat són els següents:

Valoracions qualitatives de participants a accions formatives (VI). La planificació educativa municipal: un mecanisme d'equitat i cohesió social.

Valoracions qualitatives de participants d'algunes accions formatives sobre el que pensen que podran aplicar al seu lloc de treball i sobre aquells elements que els han cridat més l'atenció. 

Accés a més valoracions d'accions formatives en educació.

La planificació educativa municipal: un mecanisme d'equitat i cohesió social

Ricard Montalbán, Cap de Secció d'Escoles Municipals de l'Hospitalet de Llobregat.

Què penses que podràs aplicar al teu lloc de treball?

La recollida sistemàtica de dades i de tractament d'informació que permetin valorar i decidir – (al govern municipal) sobre les

1a sessió sobre: "La planificació educativa municipal: un mecanisme d'equitat i cohesió social"

Ahir dia 4 de febrer, 27 persones, entre electes i tècnics municipals d'educació, de 22 ens locals de la demarcació de Barcelona van fer la primera de les dues sessions formatives sobre planificació educativa municipal. 

Aquest curs té com a principal objectiu acostar a regidors i responsables d'educació dels ajuntaments a les possibilitats que ofereix la planificació educativa com a instrument per a garantir l'equitat i la cohesió social des dels governs locals.

El curs explora els àmbits competencials en educació dels ajuntaments des d'un punt de vista normatiu, identifica les prioritats d'acció des del punt de vista de l'equitat i els principals canals i instruments de planificació educativa.